onsdag den 15. marts 2017

Analyse af CFU

Vi valgte at bruge CFU som stedet, da vi godt kunne lide den energi vi følte der. Man bliver motiveret af at være der, pga. de summende stemmer, klapperen på computere og alle bøgerne. Det er et sted hvor man har lyst til at lære og blive klogere. 









Positivistisk tilgang(se rummet som en ting) :
  • Firkantet rum
  • Kontorer langs tre af rammens sider
  • Glasvægge til kontorer
  • Lave reoler
  • Centrum af rummet : studieområder, borde, stole, ‘bænke’.


Fænomenologisk tilgang(se rummet som en oplevelse)  :
  • Stedet opfordrer til arbejdsro - at man taler med let dæmpet stemme
  • Stedet opfordrer til fordybelse - bøgerne omkredser en når man arbejder.
  • Her bliver man klogere.
  • Her kan man opsøge viden gennem bøger, men også via samtale med CFUs bibliotekarer.  


Konstruktivistisk tilgang (Se rummel som en social konstruktion)
(ikke relevant ved dette sted..)


Idé til skulptur :

  • Materialet taler til stedets ånd : læring & fordybelse. Materiale : bøger.